Kalutara

zondag 5 - woensdag 8 augustus 2012

Relaxen bij het Tangerine Beach Hotel

Sri Lanka | 24/25-7 | 26-7 | 27-7 | 28-7 | 29-7 | 30-7 | 31-7 | 1-8 | 2-8 | 3-8 | 4-8 | 5/8-8

Tuin van het Tangerine Beach Hotel

Vanaf zondag 5 tot en met woensdag 8 augustus verblijven we in het Tangerine Beach Hotel. We vermaken ons hier met wat wandelingen langs het strand, lezen, wat kaarten, af en toe afkoelen in het zwembad en vooral veel luieren.

Strand van Kalutara

Gina in het zwembad

Zwembad Tangerine Beach Hotel

Borstcrawl

Lezen

De dagen in het Beach Hotel zijn steeds ongeveer hetzelfde. 's Ochtends na het ontbijt een wandeling langs het strand, dan lezen en zwemmen, lunchen, dan weer lezen en zwemmen, dineren en 's avonds Olympische Spelen kijken. We zien o.a. Epke goud winnen op rekstok na een erg spannende finale, waarbij we via sms met Caroline de spanning delen.

Naar de supermarkt

De spporbaan

Ingang van het hotel

Iedere dag lopen we ook even naar een winkeltje om wat limonade en snacks in te slaan. Verder dan deze op 500 m afstand - net over de spoorlijn - gelegen toko komen we niet in Kalutara, waarvan het centrum op zo 'n 5 kilometer van het hotel ligt. Eenmaal zijn we voor openingstijd al bij de winkel, dus is het loopje voor niets. De omgeving is lekker groen en eenmaal zie ik zelfs een Greater Cougal in het gras voor onze voeten scharrelen. Overigens een soort die ik niet op de foto heb kunnen krijgen en ook deze keer lukt het niet, want ik heb geen fototoestel bij me.

Gina in het water

Hans

De rode vlag wappert alle dagen op het strand, dus zwemmen is niet toegestaan. Jammer, want er zijn hoge golven, maar het verbod is wel begrijpelijk want na elke golf heb je moeite om te blijven staan.

Tangerine Beach Hotel

Zwembad Tangerine Beach Hotel

Gina

Hans in de tuin van het Tangerine Beach Hotel

Landmonitor

De dagen in het Beach Hotel zijn lang, mede doordat op het strand weinig te beleven valt en we dus hele dagen in de tuin vertoeven. Een langskomende landmonitor zorgt voor enige afleiding.

Strantafereel

Dreigende luchten

Iedere dag hebben we één of twee korte regenbuien, waarbij we even moeten schuilen. Daarna gaat de zon weer schijnen. De dreigende lucht is wel een mooi object om vast te leggen op de foto.

Tegenlicht

Laat in de middag

In het laatste middaglicht lijkt de zee van zilver en is het minder warm, tijd dus voor een korte wandeling.

Goodbye
Schilderijtjes

Op de laatste dag ligt er een GOODBYE van bloemblaadjes op de lakens en zijn ook de schilderijtjes opgehangen, zodat de kamer nu echt af is.

Wachten in de hal van het vliegveld van Colombo

Op woensdag 8 augustus om 06.00 uur 's ochtends worden we opgehaald door een taxi die ons naar het vliegveld zal brengen. Na twee uur rijden komen we daar aan en kunnen snel inchecken. We zoeken een restaurantje waar we een "koffie verkeerd" bestellen en twee croissants. We leggen een kaartje en praten wat bij met een moeder en twee kinderen die naast ons zitten en eerder op de rondreis bij ons in het hotel vertoefden.

Vliegveld van Colombo

Gina bij de start

Rond 10.00 uur zitten we in het vliegtuig en kunnen we een laatste blik werpen op Sri Lankaanse bodem. Het is een fantastische vakantie geweest met veel zon en Gina ziet dan ook goed bruin.

De kenmerken voor deze vakantie zijn:

We gaan echter nog niet naar huis, maar vliegen naar Dubai waar we nog drie nachten verblijven. Lees het verslag voor de details.